Als je haar maar goed zit.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hugo Verbruggen - WaarBenJij.nu Als je haar maar goed zit.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hugo Verbruggen - WaarBenJij.nu

Als je haar maar goed zit..

Door: Hugo Verbruggen

Blijf op de hoogte en volg Hugo

08 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De titel verklapt het eigenlijk al; day one.

De reis is volledig goed verlopen, gelukkig nog steeds last van mon derièrre van het lange zitten. Netjes volgens plan om half 5 geland en daar stond vervolgens iemand van African Impact (de organisatie van hier) om me op te halen en naar het huis te brengen. Klein kwartier rijden en we waren er al. Prachtige omgeving, je stapt de voordeur uit en kijkt gewoon recht tegen de Tafelberg aan. In een woord prachtig.
Nouja je voelt de bui al hangen, in Afrika, serieus alleen maar Amerikanen en vrouwen. Beetje lastig aansluiting te vinden maar het begint wel langzaam te komen.

Vandaag voor het eerst naar de locatie gegaan waar ik dus de komende tijd aan de slag ga. Wat een shock..
Ben er eigenlijk tot aan nu echt een beetje van slag van geweest. Je ziet en hoort van alles maar om het vervolgens met eigen ogen te zien was echt onwijs indrukwekkend. Zelfs wanneer we met de auto er langs reden met een 3 baans snelweg er tussen kon je de stank heel goed ruiken. Uitwerpselen, gebraden iets en andere rottende dingen. Het was niet te geloven, zo unreal.
Na de tocht door de sloppenwijk kwamen we aan bij de school. Daar stonden kinderen tussen 4 en 10 met zo'n 50 man sterk klaar als ontvangstcomité. Je kon nog geen twee stappen zetten of je had al 8 van die kleintjes aan je hangen, erg leuk en ook dit weer indrukwekkend. We hebben lekker met ze gesport en ze vermaakt tot ze vervolgens weer van school werden gehaald door hun moeders.

Voor nu als eerste blog laat ik het hier bij. Denk dat ik er over een dag of 2 weer een schrijf.

Hugo