Week 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hugo Verbruggen - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hugo Verbruggen - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Hugo

Blijf op de hoogte en volg Hugo

14 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo.. De eerste week is voorbij. Het was een week vol eerste indrukken en eerste ervaringen. Het was intens, emotioneel maar vooral ook erg mooi. De connectie met de andere vrijwilligers begint al steeds meer te groeien, we doen veel leuke dingen samen en dat bevalt me zeer.
De kinderen waar mee ik werk beginnen ook al aardig me te herkennen als iemand die er nog wel even voor ze is. Super gevoel geeft dat, elke ochtend weer zin om aan de slag te gaan.

Natuurlijk ben ik ook jarig geweest deze week, afgelopen donderdag was het dan zover; 20!! Hele leuke kaartjes van thuis meegekregen in in de koffer met gave boeken en zeer toffe zonnebril die ik elke dag draag, kortom voelde me een echte jarige!
Gister ben ik op een Wijntour door Zuid-Afrika geweest. Veel gefilmd en foto's gemaakt. Erg mooie omgeving overal en reuze interessant om te zien waar al die wijn die we in Nederland drinken nou vandaan komt.

Toch blijft het onwijs energievretend elke dag. Elke dag om half 8 eruit zodat je om half 9 kunt vertrekken vanaf het huis naar je project in de townships. Alle kinderen zijn zo enthousiast en iedereen wil dat jij ze persoonlijk komt helpen, nou met 50 kinderen in 1 klas is dat toch wel lastig kan ik je zeggen. Des al niet te min ben ik zelf ook erg enthousiast over wat ik doe.

Het eten in het huis is heerlijk, elke dag warme lunch en avonds altijd lekker een warme hap zodat je weer vol energie bent.
De meeste avonden gaan we eigenlijk wel op stap. Hier in 'Obs' stikt het van de kleine cafe's waar je leuk kunt zitten voor een kop koffie of gezellig kunt poolen met een lekker koude Heineken.

Het strand was ook heerlijk, je smelt gewoon weg eenmaal in het zand maar je raakt binnen 3 seconden onderkoeld wanneer je ook maar kijkt naar het water. Het is ongelofelijk hoe koud dat water is.

Dit weekend ga ik samen met nog 3 huisgenootjes op een Easter Special Trip. We zijn vanaf donderdag tot en met zondag weg van het huis om allerlei verschillende dingen te doen. Olifanten opvang, de Big Five zien, kanoën overal naar toe over de rivieren, met leeuwen lopen en ga zo maar door. Het wordt fantastisch. Je betaald 3400 R wat ongeveer gelijk is aan 220 euro ofzo. Vier dagen weg en meteen alle fantastische dingen doen die er hier te doen zijn. Op ze hollands: lekkah voordelig haha!

Nou dit was het weer ff voor nu. Moet weer de bus in op weg naar het middag project!

Joedeloe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hugo

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 5739

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 01 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: